Lichtzwaardschermen

Lichtzwaardschermen Deventer

Lightsaber of the Jedi

Het is een fictief zwaard in Star Wars, maar bestaat ook echt, onder andere in Deventer.

De zwaarden die wij gebruiken bij de DSV bestaan uit lichtgevend kunststof.

Je leert bij ons een aantal basisbewegingen die je kunt gebruiken in een demonstratie of een echte wedstrijd.

Bij wedstrijden vechten deelnemers in een cirkel in rondes van drie minuten en krijgen punten afhankelijk van waar het lichtzwaard iemand raakt op het lichaam. Vijf punten voor het hoofd, drie voor de armen en benen en een voor de hand. De eerste die 15 punten haalt, wint. Als er na drie minuten nog niemand vijftien punten heeft behaald, wint diegene met de meeste punten. Als beide spelers tien punten hebben, begint de ‘plotse dood’-fase. Wie dan als eerste het hoofd of het lichaam weet te raken, wint.

Lichtzwaardschermen ziet er spectaculair uit, is goed voor je uithoudingsvermogen en je behendigheid.

Mail onze secretaris voor meer informatie en een gratis proefles: secretaris@deventerschermvereniging.nl.

Houd onze agenda in de gaten, want we geven regelmatig demonstraties en workshops

Probeer het een keer...

Geef je nu op voor een gratis proefles.

Ook jij kan leren schermen!