Zilver voor Raúl bij 33e Lentedegentoernooi Vlaardingen

Verslag van onze reizende report Richard Lenderink over het 33e Lentedegentoernooi van zondag 14 april in Vlaardingen.

Vandaag afgereisd naar het 33e Lentedegentoernooi in Vlaardingen met FT, Monique en Raúl. Er waren 19 degenschermers verdeeld over 2 poules, waarvan de 1e 5 geplaatst waren voor de eliminaties. Na de poulewedstrijden was FT als 4e geplaatst en Raúl als 8e. FT had een bye en Raúl moest aan de bak.

Hij moest in de 1e eliminatie ronde tegen een tegenstander waarvan hij in de poule had verloren. Raúl nam revanche en won de partij. In de 2e eliminatie moest Raúl het opnemen tegen Bert de Groot ook hier had van verloren in de poule, maar ook Bert werd aan de zegekar gebonden. FT moest tegen een wat oudere lepe schermer. Helaas kon FT geen revanche nemen op de eerder verloren partij in de poule.

Dit werd Raúl zijn volgende tegenstander in de halve finale. Raúl won deze partij en stond sinds een hele lange tijd weer in een finale. De finale was tegen een junior van de Vrijbuiters. Op zijn snelle acties had Raúl geen antwoord en verloor de finale.

Met een mooie 2e plaats voor Raúl en een zeer verdienstelijke 7e plaats voor FT zijn we weer afgereisd naar Deventer. Voor Raúl was dit voorlopig zijn laatste toernooi voor het NJK. Hij gaat zich voorbereiden op zijn eindexamens.

Noot: Het NJK vindt plaats in het weekend van 8 en 9 juni 2019 in Alkmaar.