Verslag TOP training

Op zaterdag 7 oktober verzamelden leden van De DSV en SV Agilité zich weer voor de maandelijkse TOPtraining. Naast de vier minidegenschermers en zeven jeugdleden hadden zich ook twee veteranen naar dit evenement laten praten. Nieuw onderdeel op deze trainingsdag was de warming up in de vorm van een volwaardige yoga les die door moeder Joyce op zeer professionele wijze werd begeleid cq gegeven. Ook een aantal ouders deed met dit onderdeel enthousiast mee.
Er werd gezucht door de jeugd en gekreund door de ouderen, maar iedereen deed zijn gender neutrale stinkende best. Na de schouderspieren flink te hebben aangesproken konden de degens worden gekruist. Niet minder dan drie trainers namen de schermers een voor een apart voor privé-les terwijl de jonge jeugd zich ondanks aanzienlijke lengteverschillen onverschrokken in de aanval stortte en ook de nodige aanvallen wist te pareren. Aan het eind van de ochtend was de zaal in een oogwenk opgeruimd en bleek wel weer dat vele handen licht werk maken. De training werd afgesloten met gedegen rek- en strekoefeningen, ook nu onder begeleiding van Joyce.
Het lijkt erop de samenwerking met Joyce vooralsnog wordt voorgezet. Het doen van oefeningen die buiten de beoefende sport lijken te vallen ziet men vaker. Over deze kruisbestuiving of cross training zal yoga master Joyce binnenkort nog haar visie delen. Houd deze website dus in de gaten.
Hopelijk tot ziens op de volgende eerste zaterdag van de maand, in dit geval 4 november aanstaande (wederom in De Kei).
Michèle Jonkhout