Verslag: NK Equipe

NKEquipe_finaleNa een pauze van drie jaar was het weer tijd voor DSV om deel te nemen aan het NK Equipe. SC Den Bosch was ook dit jaar, voor de derde keer op rij, de gastheer. Het Degen Equipe bestond uit de veteranen: Rene Michel, Michel en Jaap en senior Melchert.

Bij een Equipe scherm je een soort estafette in een groep van drie en een man reserve. Bij iedere ontmoeting worden 9 partijen verschermd die steeds om 5 punten gaan, de Equipe die het eerst de 45 punten haalt heeft gewonnen. Tot zover de theorie…
We stonden zaterdagmorgen (28 juni) om 11.00 uur met ons goede gedrag in een prima opgezette schermhal tussen vele schermers die een stuk jonger zijn maar over flink meer schermervaring beschikken. Geen wonder dan ook dat we tegen een veel sterker team moesten uitkomen, Pallos uit Utrecht die uiteindelijk de derde plaats behaalde. We moesten genoegen nemen met de uitslag 13-45.
Omdat alle plaatsen werden uitgeschermd gingen we door voor een plek bij de laatste 4. Bij deze ontmoeting troffen we KMSV op onze loper, die de vorige ontmoeting nipt had verloren in de verlenging met een uitslag van 41-42. Ook deze ontmoeting bleek te zwaar voor ons, wederom een uitslag van 13-45.

De derde ontmoeting mochten we tegen SC Amsterdam en daar begonnen we lekker. Drie of vier partijen achter elkaar wonnen wij. Misschien was het de vermoeidheid of het zelflerend vermogen van onze tegenstander. Uiteindelijk trok Amsterdam de winst naar zicht toe met 36-45 waarmee DSV de laatste plaats binnen haalde. En ach het is maar hoe je het bekijkt en vooral brengt, daarom de marketingprestaties op een rijtje:

• Bij de DSV was het een ware puntenregen.
  • We hebben de finale loper gehaald.
  • Ons Equipe bleek puntvast.
  • We zijn 15e geworden van Nederland.

NKEquipe_DSVMaar vooral hebben we veel plezier gehad, een prima toernooi geschermd en geproefd naar meer Equipe schermen. In het najaar wordt nog een recreatief Equipe georganiseerd in Nederland. Dus wie vindt het leuk om ook mee te doen? (ps: 6 september is er een recreatief toernooi voor de jeugd in Gouda, er is al 1 deelnemer)

De dag hebben we afgesloten met een etentje in Arnhem, samen met Bjorn die met een degen Equipe van Scaramouche deelnam, zij behaalden de 8e plaats.