Verslag Krefeld toernooi

Zondag 15 september afgereisd naar het 38e memoriam Lajos- Csire gedächtnisturnier in Krefeld met Jari, Floris Tijmen en Raúl. Na goede voorrondes te hebben geschermd plaatsten de jongens zich voor de 1e eliminatie ronde. Raúl als 3e, Jari 10e en FT als 12e.

Allen hadden een bye in de 1e eliminatie ronde. De 2e eliminatie ronde was voor Jari helaas het eindstation. Hij verloor met 15-8 Van het kind van de club Ole Veltrup. Jari is uiteindelijk 13e geworden.  FT en Raúl wonnen hun partij met 15-10 en 15-8, waardoor zij tot de laatste 8 doordrongen. Bij de laatste 8 zaten maar liefst 6 Nederlanders! Dus een volledig Nederlands podium zat erin.

Raúl begon zijn partij wat twijfelend, waardoor hij een snelle acherstand opliep. Hij kon het tij niet keren en verloor met 15-7 van de latere finalist Timon Arnhold. Hierdoor eindigde Raúl op een verdienstelijke 7e plaats. FT trad ook aan in de 8e finale tegen de Nederlander Matias Steg van Robbschermen. In deze boeiende en spannende 1/8 finale trok FT de winst naar zich toe en won met 15-11. FT naar de halve finale!

Hier moest hij aantreden tegen Maurits Remmen van Robbschermen. In een vermakelijk duel verloor FT uiteindelijk met 15-11, waardoor hij op een mooie 3e plaats eindigde👌🏼. Nu weer moe en voldaan naar huis☺. Het was een mooie en leerzame schermdag( toernooi). De 1e van velen😅.

Foto volgt nog.

Richard Lenderink