Verslag JPT januari

Zaterdag 19  januari vertrok DSV met 3 jeugdschermers naar Almere om daar vertegenwoordigd te zijn op alle wapens. Stijn op sabel, Emil op floret en Jari op degen.

Voor alle drie een bijzondere deelname. Voor Emil was het alweer zo’n twee jaar geleden dat hij deel nam aan het JPT, even weer wennen dus; wat kun je verwachten? Emil wist zijn mannetje te staan door regelmatig punten te scoren. Stijn was ook niet onverdienstelijk met enkele winstpartijen. En een diploma van 250 punten die hij in twee voorafgaande JPT”s bij elkaar wist te schermen; een hele mooie prestatie. Voor Jari was het zijn eerste kennismaking met het JPT en een toernooi in het algemeen. Natuurlijk een beetje zenuwachtig maar hij wist iedereen (ouders, mede DSV’ers en tegenstanders) te verbazen door maar liefst 6 van de 10 partijen te winnen. Een hele mooie score, als Jari dit weet door te zetten dan mag ook hij al snel zijn puntendiploma in ontvangst nemen.

Zaterdag was een gezellige middag, lekker geschermd, op naar het volgende schermtoernooi op zaterdag 16 februari in Wageningen. We gaan dan met maar liefst 7 schermers:

Degen: Jari, Bram, Jasper
Floret: Emil, Estee
Sabel: Stijn, Lucas

De uitslagen van afgelopen zaterdag worden hier gepubliceerd.