Verslag: JPT A’doorn

Het laatste JPT voor dit jaar vond zaterdag, traditiegetrouw, plaats in A’doorn. Lekker dichtbij zodat we om half 12 hadden afgesproken op de vertrouwde carpoolplaats aan de N348.
En toen op naar de sporthal in A’doorn….lekker rustig op de parkeerplaatsen zodat we voor de ingang konden parkeren. Tsja, een slimme moeder vroeg zich af of het wel de juiste sporthal was…..
15 minuten laten hadden we de juiste sporthal gevonden, alle materialen op de rug, om de nek en in de hand, over een plein, over een hek, op de video, waren we strak op tijd voor de inschrijving.

Voor Nick en Friso het debuut vandaag.
Nick kwam samen met Stijn in de sabel poulle. Stijn heeft flink van zich laten horen en lezen en menige winstpartij bijgeschreven. Ook Nick wist binnen de poulle stand te houden en wist meerdere winstpartijen te halen. Nick had natuurlijk veel eerder al mee moeten doen met het JPT. Het zal me verbazen als hij de volgende keren niet aanwezig is.

Emil had vandaag zijn dag niet. In de vertrouwde floret poulle heeft hij een mooie wedstrijd laten zien aan John die deze middag ook naar A’doorn was gekomen om de heren en de dame aan te moedigen. De mooie showwedstrijd was volgens Emil ook de mooiste partij van vandaag, jammer. Vanaf januari gaat Emil mee naar het Ferrum Vetum (Futuri), te beginnen in januari in Gorssel.

Alsof de duiver er mee speelt werd Leentje weer in de oudere degengroep ingedeeld. Ze liet mooi schermen zien maar door te zware tegenstanders weinig punten bij te schrijven. Na de pauze daarom een loper verder in de poulle van Lucas. En dat ging weer lekker, die poulle moeten we vast zien te houden.

Lucas ging ook lekker; rustig en geconcentreerd wist hij vele partijen te winnen (7 van de 11?). Goed bezig Lucas, mooie progressie afgelopen JPT’s, top!

Jari en Jasper mochten enkele partijen tegen elkaar. Jasper heeft in ieder geval 1 partij daarvan gewonnen. Wie heeft de 2e partij gewonnen? Jari schermt als vanouds vol overgave en vol energie. Jasper rustig maar toch ook met doorzettingsvermogen.

Daan was te vinden op de laatste loper. Het vorige JPT om warm te lopen, deze keer weer de vaardigheid en techniek op peil; goed bezig.

Een loper voor Daan was Friso te vinden; het JPT nieuw, schermen sinds 4 weken maar goed bezig. De eerste partij gaf natuurlijk vol zelfvertrouwen; die wist hij met gemak te winnen. Maar ook de volgende partijen wist hij nog regelmatig te winnen.

Om 16.00 uur heeft Ad nog een woordje gehouden waarbij alle vrijwilligers werden in het zonnetje gezet en alle schermers mochten een medaille in ontvangst mochten nemen.

Nu uitrusten en maandag op voor het DSV Gouden Dennenappeltoernooi.

De uitslagen en de punten kun je binnenkort vinden op:

Degene die een foto mailt naar voorzitter@deventerschermvereniging.nl zijn verzekerd van een plaatsje op de website. Dus mailen maar.

IMG_20131214_125600