Verslag: JPT 15-11-2013: Dichtbij met een omweg

De dag begon in ‘t Haarhuus alwaar de schermuitrusting van Leentje bij elkaar werd gezocht. Het JPT in Warnsveld was haar debuut. En wat voor één, maar daarover straks meer.

Op de carpool troffen we Sarel, Jari, Stijn, Emil, Bram en Daan. Bart, Nicoline en natuurlijk Niels waren de chauffeurs die de 7 DSV schermers veilig naar Warnsveld brachten. Door wegomleggingen hebben we de omgeving van Zutphen wat uitgebreider dan bedoeld verkend.Na uitreiking van de certificaten en natuurlijk een applaus voor de scheidsrechter werden de lopers afgeroepen. De heren degenschermers waren geconcentreerd aan de rechterzijde van de sporthal. Door leeftijd was Leentje in een andere poulle terecht gekomen. Tegen zeer ervaren degen schermers die een kop groter waren en die minimaal zo’n 1.500 punten op het conto hebben staan, wist ze diverse aanvallen te pareren. Door gebrek aan ervaring konden er weinig punten gescoord worden. Na de pauze daarom een kleine reshuffle en een betere poulle voor Leentje. Dit ging meteen een stuk beter zodat meerdere punten bijgeschreven konden worden.

Na een ziekteweek zat Emil vandaag wat minder lekker in zijn vel en schermde daardoor onder zijn kunnen. Volgende keer weer beter.

Van Stijn weer genoten van een paar mooie sabel partijen. Het blijft een snel en intensief wapen. Mooi om te zien en zeker de ontwikkeling van Stijn afgelopen periode. Apeldoorn daarom het 500 punten certificaat.

Jari had een duidelijk doel voor ogen; genoeg punten halen voor zijn 750 punten certificaat en te winnen van David. Dat laatste is volgens mij nog niet gelukt, aan de motivatie heeft het zeker niet gelegen.

Daan was na ruim een jaar weer terug en pakt het weer lekker op, hij wist diverse winstpartijen bij te schrijven zodat ook hij volgende keer een 750 punten certificaat kan verwachten.

Bram liet natuurlijk ook van zich horen. Met een paar winstpartijen en mooie scores op de overige partijen kan hij zijn 500 punten diploma in Apeldoorn ophalen. Voor Bram toch een mooie afsluiting van zijn schermperiode aangezien hij dit jaar stopt met schermen.

Sarel blijft verrassen, hij oogt rustig maar als het dan moet dan kan hij ook zijn tanden laten zien. Dat kwam mooi naar voren bij een partij die na 3 minuten op 0-0 stond. Met het voordeel voor de (lange) tegenstander wist Sarel de partij toch te winnen.

Niels weer bedankt voor het rijden, Nicoline en Bart bedankt voor het rijden en scheidsen en schermers bedankt voor jullie inzet. Het was weer een mooie JPT dag.
Foto’s zijn welkom, graag mailen naar voorzitter@deventerschermvereniging.nl

Mocht je nog willen mee doen in Purmerend, laat het zondag nog weten dan kunnen we je nog inschrijven.

Op naar het JPT in Apeldoorn op 14 december.