Uitslag Gouden Dennenappel 2014

GDA_2014Afgelopen maandag maakten we van de laatste training van dit jaar een bijzondere training. Na een goede spreekbeurt van Mikke stonden er afgelopen maandag een 5-tal kinderen te schermen. De jonge dames en heren werden getrakteerd op een chocolademelk en mochten ze wat lekkers eten na de leuke training van Bjorn. We hopen maandag 5 januari weer een mooie groep kinderen te ontvangen. Terwijl groep 1 aan de chocolademelk was, maakten de schermers uit de groepen 2 en 3 zich klaar voor het roemruchte Gouden Dennenappeltoernooi.

Strategisch overleg vond plaats; waren de teams al ingedeeld of mocht je zelf iemand opzoeken? Het mocht allebei, zodat de avond begon met 2 zelf samengestelde teams, de overige 6 teams werden ingedeeld door Bjorn (met enige assistentie van de schrijver in deze). De spelregels zijn eenvoudig; de gedaagde mag het wapen kiezen. Kies je je eigen wapen of juist een ander wapen waarmee je de winstkansen vergroot? Veel overleg maar vooral veel schermpartijen, een mooi wapengekletter, leuke teams van jeugd en volwassenen. En net als vorig jaar weer bezoek van de DSV veteranen: Gijs en Wim. Bijzonder leuk heren dat jullie weer de moeite namen om te komen, gezellig! Ook Joyce was aanwezig om haar ‘excuus’ om niet te schermen te tonen; begin maart is ze uitgeteld voor hun eerste kind.

Terug naar het schermen zelf; mooie partijen, ieder team heeft er wel een gewonnen. Zoals gebruikelijk bij een competitie heeft het ene team wat meer gewonnen dan de ander. De jeugdschermers lieten goed van zich horen; zij schermden vele partijen en wisten dat goed vol te houden; mooi gedaan. Zeker als je bedenkt dat er ook nog een tafel met lekkers stond te wachten; tsja en wat krijgt dan je aandacht? De klok tikte door, half 10; de laatste partijen werden uitgeschermd. Bjorn maakt de balans op om de grote vraag van deze avond te kunnen beantwoorden;  Wie wint de Gouden Dennenappel 2014?

Helaas was Sarel absent door een flinke verkoudheid, voor hem dus geen poging om de wisselprijs voor de 3e keer op rij in de wacht te slepen. Ook duo collega Henk die vorig jaar met Sarel won, greep dit jaar naast de prijs. Team Friso en René-Michel ontvingen uit handen van Bjorn de Gouden Dennenappel. Proficiat heren.

Tussentijds genietend van de hapjes en drankjes; meerdere schermers blijken ook in de keuken hun mannetje te staan, werd de zaal opgeruimd. De schermvesten werden verdeeld onder de ouders en volwassenen voor een frisse wasbeurt om tot slot een kerstgroet te brengen een de ziekenboeg. Beterschap John en Sarel, snel beter worden en voor allen; geniet met elkaar van de feestdagen. We zien jullie graag weer gezond en fris op maandag 5 januari.