Sarel wint voor 2e jaar Gouden Dennenappel

Sarel bleek, dit jaar met Henk, het sterkste DSV schermduo. Zij wisten de meeste partijen te winnen zodat Sarel voor het tweede jaar de Gouden Dennenappel in ontvangst mocht nemen. Een foto verslag volgt binnenkort.

De sfeer en de opkomst was goed en met hoog bezoek van Wim en Gijs, onze DSV veteranen. Een ouderwets gezellig toernooi, een mooie afsluiting van het jaar.

Verslag van onze wedstrijdreporter:
De Gouden Dennenappel het traditionele eindejaarstoernooi van de Deventer schermvereniging was weer goed bezocht. Er deden een 20 leden mee die fanatiek streden om de Dennenappels. Er waren jeugdleden die samen een team wilde worden en het tegen de “oudjes “ durfen op te nemen. Een beetje jeugdige overmoed is niet erg, de jonge heren stonden hun mannetje. Er was geen team zonder verlies partij en tot op het einde was het spannend, een barrage lag in het verschiet. Björn en Leentje verloren hun laatste ontmoeting tegen René-Michel en Mike met 10-9. Hierdoor was er toch geen barrage nodig.

Tot verbazing werd de Gouden Dennenappel, geheel geschermd op Degen gewonnen door een floret schermer, Henk Jongen die samen met Sarel Niese de Dennenappel won. Dus lezer vlak de floretschermers niet uit, die staan ook op degen hun mannetje.

Na de partijen werd er onder het genot van een hapje en een drankje afscheid genomen van Gijs. Gijs heeft jaren langs de lief en leed pot beheerd, na een gebroken heup is Gijs onvoldoende hersteld om te kunnen schermen. Wij hopen Gijs en Wim nog regelmatig te mogen ontmoeten bij DSV activiteiten.

Uitslag van de Gouden Dennenappel 2013
1. Henk Jongen & Sarel Niese 6 V