RJA Editie 3

Vanwege carnaval was de opkomst iets lager maar met 18 jeugdschermers nog steeds een mooie opkomst om zondag (6 maart) te schermen voor de jeugd uit de regio.

De deelnemers werden verdeeld over vier lopers waarbij zij op het wapen naar eigen keuze mochten schermen. Na een korte uitleg werden de partijen geschermd. Na deze partijen werden de groepen opnieuw verdeeld. Zodat iedereen bij voorkeur tegen een deelnemer van een andere vereniging kon schermen.

Steeds meer ouders zijn niet alleen op de tribune of langs de zaal te vinden, maar zijn ook actief langs de loper. De een om kinderen te helpen bij het aan/afkoppelen, de ander, soms nog wat onwennig als scheidsrechter. Dankzij de inzet van vrijwilligers en de ouders kon de jeugd weer lekker met elkaar schermen.

Zondag 8 mei alweer het laatste RJA van dit seizoen. Wil je nog meedoen of wil je volgend seizoen mee doen? Laat het ons weten via wedstrijden@deventerschermvereniging.nl.

Een verslag van een van de deelnemers volgt op korte termijn. Voor de foto’s klik hier.