DSV presteert in Ierland, Duitsland en bij NK Veteranen.

Afgelopen weekend was een goed bezet schermweekend voor jong en oud, in Nederland en daarbuiten.

Om te beginnen met de ouderen onder ons; maître Martin Broodbakker nam deel aan het NK Veteranen in Groningen. Hij besloot op alle 3 de wapens deel te nemen, dat betekent dat de zaterdag in het teken stond van Floret en Sabel, zondag mocht hij zijn Degen uit de tas halen. De resultaten van Martin per wapen op een rijtje;

Floret: 7e plaats algemeen klassement – 1e in leeftijdsklasse 60-69
Sabel: 8e plaats algemeen klassement – 1e in leeftijdsklasse 60-69
Degen: 26e plaats algemeen klassement –  9e in leeftijdsklasse 60-69

Daarmee maar liefst 2x een podium plaats voor Martin en dat ook nog eens op dezelfde dag; Bravo.

Ook op zaterdag maar een paar kilometer Westwaarts was Lucia Grijpink op de schermloper te vinden, in het mooi Ierland. Een intensief toernooi met 2 voorrondes waarin ze zich goed kwalificeerde en vervolgens nog twee eliminatie rondes doorkomt met maar liefst (15-0 en 15-11), helaas vlak voor de halve finale verslagen met 15-9. Belangrijk detail, deze tegenstandster werd uiteindelijk 2e in het toernooi.  Lucia is uitgekomen op een 5e plek, ook voor haar; Bravo.

Terwijl Martin zondag in Groningen aan het stoeien was om zich staande te houden bij Degen waren onze cadetten, Floris-Tijmen, Jari en Raúl in het Duitse Bonn aangekomen. De voorrondes werden door de 3 Musketiers goed verschermd, allen kregen een bye en gingen daarmee direct door naar de laatste 32. In deze eliminatie verliezen zowel Floris-Tijmen als Jari. Raúl houdt zich staande en werkt zich op op naar de laatste 8 waar hij tegen landgenoot Timothy uit mag komen. Deze partij weet Raúl te winnen met maar liefst 15-12.  En ook de 3e jaars Duitse cadet Hahnel weet Raul zelfverzekerd uit te schakelen met 15-9. De halve finale mag hij tegen landgenoot Daan Warreman. Raúl begint ijzersterk aan zijn partij en weet binnen no time een 9-1 voorsprong neer te zetten. Daan hervat zich echter sterk en weet de winst naar zich toe te trekken. Raúl reist met opgeheven hoofd terug naar huis en met een bronzen plak rijker. Voor de 3 Musketiers daarom ook; Bravo bravo.