Resultaten 25/26 februari

Dit weekend heeft Matthijs de Vries deelgenomen aan het prestigeuze toernooi in Berlijn, Der Weisser Baer.

Veel Nederlandse schermers waren afgereisd naar de Duitse hoofdstad. In een zeer sterk deelnemersveld van 242 schermers uit alle windrichtingen werd in de 2 voorronden en een aantal eliminaties gestreden om een plaats in het hoofdtoernooi van zondag, dat verschermd zou worden door de 32 beste schermers van zaterdag.

Matthijs wist deze 2 voorronden als een van de weinige NL’ers te overleven waarna de strijd begon om de 32 plaatsen van het hoofdtoernooi. De eerste eliminatie, tegen de rus Ivan Shalkov, werd gewonnen, maar de 2e elemininatie (tegen de Tjech Capek) werd met 13-15 nipt verloren.

Via de herkansingsronde zou Matthijs zich nog kunnen kwalificeren. Die eliminaties tegen resp Schmidt en Erdmann werd met moeite gewonnen.

De partij tegen, de latere kwartfinalist, Nikolaus Bodoczi voor een plaats bij de laatste 32 werd verloren, waarmee het eindresultaat voor Matthijs een prachtige 40e plaats werd.