Raul 3e bij Internationaal Schermtoernooi Den Bosch

Afgelopen zaterdag vond een Internationaal Schermtoernooi plaats in Den Bosch met 170 deelnemers. Jannes, Jari en Raul van de DSV namen deel binnen de categorie Pupillen. Raul behaalde daarbij de 3e plaats.

Al in de voorronde wist Raul zijn positie sterk neer te zetten, van de zes partijen won hij er vier. De twee verliespartijen met 3 en 4 punten moest hij afstaan aan de nummer 1 en 2 van zijn poule.

Jannes en Jari begonnen de voorronde met een partij tegen elkaar die in het voordeel van Jari uitviel. Daarmee wist Jari 1 partij meer te winnen in de voorronde dan Jannes. Opvallend is dat Jari de partijen tegen de nummers 1 en 2 met 5-4 verloor maar ook verloor van de laatste in de poule met 5-3. Tegen deze zelfde tegenstander trok Jannes op zijn beurt de winst overtuigend naar zich toe met een 5-1 score.

Bij de eerste eliminatie heeft Jannes verloren met 15-7, Jari weet vervolgens met 15-10 de  kwart finale te bereiken waar hij helaas strand. Raul komt eenvoudig door zijn eerste eliminatie ronde heen, met een technische knock out behaalt hij de kwart finales. Hij staat deze dag sterk te schermen en weet de kwart finale te winnen met 15-11. De halve finale verliest hij helaas maar behaalt daarmee wel de 3e plaats.

De DSV laat dit jaar goed van zich horen en zien. De maandelijkse trainingen, TOP trainingen, dragen daar zeker hun steentje aan bij. Goed gedaan mannen. MP dank voor het coachen.