NJK 2015/2016

NJK2016_Atze voorrondeZaterdagmorgen, 23 april 6.30 uur vertrekt een auto uit Deventer met Raul en Jari die de DSV gaan vertegenwoordigen bij de Nederlandse Jeugd Kampioenschappen. Beide heren komen dit jaar voor het eerst uit in de leeftijdscategorie Pupillen. Maar liefst 25 deelnemers van 12 verschillende verenigingen zijn naar Breda gekomen om de krachten met elkaar te meten. Bijgestaan door hun vaders strijden ze in de voorrondes voor een zo gunstig mogelijke positie op het tableau. Beiden moeten 5 partijen schermen. Jari heeft last van een blessure en weet 1 partij te winnen, Raul weet 2 partijen naar zijn hand te zetten. Het tableau….Jari tegen Raul. Jari moet vanwege de genoemde blessure zich uit de wedstrijd terugtrekken waardoor teamgenoot Raul automatisch doorgaat naar de ronde 1/8. De partij is tegen Timothy Assman, een geduchte en zeer ervaren tegenstander van SC Den Bosch. In deze partij moet Raul in Timothy zijn meerdere  zien, Timothy weet de winst overtuigend naar zich toe te trekken. Raul heeft minimaal een 8e plek van de 25 deelnemers bereikt.

NJK2016_AtzeZondagmiddag 24 april 10.30 vertrekt Atze naar Breda om zijn ervaring te meten bij de heren Cadetten. In de voorronde in een poule met 5 andere, zeer ervaren en sterke tegenstanders laat hij zien goed te kunnen weren, de wering omzetten naar punten voor hemzelf blijkt lastiger. Zonder winstpartijen en met 4 punten uit 5 partijen komt hij op de 23e positie in het tableau. Saillant detail, de nummer 22 maakte slechts 2 punten in de voorronde,  doordat hij in een kleiner poule was ingedeeld behaalde hij echter een hogere indices. Onder aanmoediging van maître Bjorn betreedt Atze vol vertrouwen de loper. NJK2016_DegenCadert uitslageDe tegenstander zet meteen druk, gaat vol energie erin, maakt mooie gecontroleerde acties en touche; Atze maakt de eerste punt. Daarna heeft Atze helaas nog weinig te vertellen, de tegenstander gaat er volop in. De weringen van Atze zijn mooi, de snelheid waarom hij de riposte inzet zijn echter te laag. Binnen de eerste drie minuten haalt de tegenstander dan ook de 15 punten binnen. Het staat Atze echter niet in de weg om zelf nog een aantal mooie treffers te maken. Ondermeer met een treffer net onder de kom. Atze pakt de 23e plek, of zoals hij zegt; ik hoor bij de beste 25 van Nederland. En zo is het.

Atze, Jari en Raul kunnen terugkijken op een goede voorbereiding, mooie schermpartijen op het NJK en zijn weer een goede schermervaring rijker. Goed gedaan heren.