JPT Februari

Iets over half elf, zaterdagmorgen; bij de carpooplaats naast de Texaco verzamelen zich een aantal auto’s. In de achterbak liggen grote tassen, een voorbijgang zou kunnen denken dat het om een gitaartas zou kunnen gaan. Op de parkeerplek gaat een plastic tas rond met witte kleding. Oftewel, zes schermers van de DSV verzamelen zich, pakken de laatste schermkleding en zijn klaar om met elkaar naar Wageningen te vertrekken.

Emile voor Floret, Stijn op Sabel en de heren Jari, Jasper, Bram en Lucas voor Degen. Voor Lucas en Jasper is het de eerste keer dat ze mee doen aan het JPT. Voor de ouders van Jasper en Jaris is het de eerste keer dat ze mee gaan als scheidsrechter. Afgelopen drie weken zijn zij door John bijgepraat over de technische en praktische ins en outs van een schermwedstrijd. Ruim op tijd arriveren we in Wageningen, zetten de lopers klaar, de heren kleden zich om en doen hun warmingup oefeningen. Om ca 13. 00 uur worden de poule staten omgeroepen en beginnen de schermers aan hun partijen. Het enthousiasme is groot, niet iedereen weet winstpartijen in de wacht te slepen maar de prestaties zijn bijzonder goed. Om iets over vier wordt de stand opgemaakt; unaniem hebben alle schermers het naar hun zin gehad, en daar gaat het toch om. Ook de ouders hebben zich prima vermaakt en de groot-ouders herkennen de gedrevenheid van hun, inmiddels volwassen zoon, in de kleinzoon. Kortom; gezellig, sportief en een uitdagende dag schermen in Wageningen.

Op naar zaterdag 16 maart dan gaan we naar Best, ietsje verder rijden.

PS: Onze fotograaf en fotograve zijn gevraagd om hun foto’s binnenkort te publiceren. Dus houd de site in de gaten.