Jari goud bij SISTA-toernooi

Jari wist afgelopen zaterdag bij de Pupillen de 1e plaats te behalen. In dezelfde leeftijdsklasse nam ook Jannes deel aan het toernooi, bij de Cadetten nam Atze de honeurs waar.

Jannes speelde, naar eigen zeggen, een minder goede voorronde. Met één overwinning uit de voorronde was hij vastberaden om in de eliminatie betere resultaten te behalen. Als toeschouwer kon je niet zeggen dat hij slecht aan het schermen was bij de eliminatie. De wil om treffers te halen was echter groot, misschien te groot. Hij wist zijn rust niet te behouden waardoor hij juist zijn tegenstander gelegenheid gaf om te scoren. Niets om zich voor te schamen overigens want de betrokken  tegenstander wist door te stomen tot de kwart finale. Voor Jannes een rijke ervaring die hij een volgende keer in zijn voordeel kan gebruiken.

Eveneens Pupil Jari schermde een sterke voorronde, met slechts een verliespartij kwam hij met een indices van 0,75 op het tableau. De kwart finale was misschien nog wel het meest spannend daarbij. Jari schermde constant; rustig, afwachtend en profiterend van de acties van zijn tegenstander. Deze leek echter na een minuut rust een andere strategie te hebben gevonden waardoor de voorsprong weer wat werd ingelopen. Jari hield echter vast aan zijn strategie, concentreerde zich meer en wist zo door te stomen naar de finale die hij met dezelfde strategie wist te winnen. Een heel ander resultaat dan twee jaar daarvoor waar hij na de eerste eliminatie het toernooi mocht verlaten. Wat dat betreft dus een mooi vooruitzicht voor Jannes die nu zelfde leeftijd heeft als Jari twee jaar geleden bij het SISTA toernooi.

De opkomst bij de Cadetten viel wat tegen, meerdere inschrijvingen waren niet op de dag zelf aanwezig. Het mocht voor Atze de pret niet drukken. Hij stond zelfverzekerd op de loper en alhoewel het aantal winstpartijen tegen viel wist hij wel de nodige punten te scoren. In deze voorronde wist hij bijvoorbeeld tegen de uiteindelijke nummer drie een voorsprong op te bouwen die hij uiteindelijk verloor met 4-5.
Met slecht een winstpartij uit de voorronde was de positie op het tableau niet gunstig. Desondanks wist Atze in de eliminatie 8-15 te behalen, zonder enige double. De rust en zelfverzekerdheid is in ieder geval aanwezig, de ervaringen maken hem steeds sterker. Dat beloven nog spannende toernooien te worden komende periode.