Hoge opkomst FV (Futuri)

Zondagochtend, 8.00 uur in de auto, veel te vroeg natuurlijk voor het weekend, reden we met 2 auto’s naar Capelle ad IJssel. We zijn vier degen schermers: Bas Moosdijk, Jaap Wassink, Michèle Jonkhout en René Michel Stierhout. Allen 40 jaar of ouder en zin om een zondag lekker te schermen.

Het Ferrum Vetum (Futuri) toernooi is daar een ideale gelegenheid voor.  Dit keer dus in Capelle met als gastheer Schermacademie Zaire. Meer dan 40 deelnemers op degen hadden zich aangemeld, daarnaast nog zo’n 6 Sabreurs en 9 florettisten.

Vanuit de DSV dus alleen deelname op degen, veel sterke schermers waren aanwezig, dat zou dus een hele kluif worden. Na een eerste poulle van 6 deelnemers werden de deelnemers op basis van het aantal gewonnen partijen en het aantal behaalde punten verdeeld over drie poulles. Voor de DSV geen kandidaten voor de A poulle, wel drie voor de B poulle en één voor de C poulle. De kaarten waren geschud, nu op voor de elf partijen in de eigen poulle. De ochtend ging de meesten nog goed af, de lekkere kop soep tussen de middag viel enkele deelnemers echter zwaar op de maag. Partijen die gewonnen moesten worden werden verloren of nipt gewonnen. Eerlijk is eerlijk ook menig tegenstander had genoten van de soep zodat ook enkele onverwachte partijen in de wacht werden gesleept. Het resultaat de plekken 5, 6 en 10 in de B poulle en plaats 6 in de C poulle, maar bovenal weer een heerlijke zondag geschermd. Weer het nodige geleerd en zin in de volgende ontmoeting op zondag 10 juni in Tilburg.