Ferrum Vetum (Futuri) Tilburg

Zondag 26 juni vond het derde en alweer laatste Ferrum Vetum (Futuri) toernooi plaats van dit schooljaar. Michelle (Degen) moest helaas verstek laten gaan wegens een blessure. Ondanks deze tegenvaller vertrokken Jaap (Degen) en Robert (Sabel) om half zeven richting Tilburg. Aangezien we toch ruim op tijd aanwezig waren konden we nog helpen met het klaarmaken van de laatste schermlopers. Door een strakke organisatie van het wedstrijd bureau konden iets na negen uur de eerste schermpartijen gespeeld worden.

Op degen waren 26 schermers aanwezig, waaronder enkele  wedstrijd-schermers. Dit leverde enkele bijzondere plaatsen op in de B-poule van 11 schermers. DSV behaalde hier een 7e  plek, een uitslag die zeker beter had gemogen. Een kleine meevaller is dat op de DSV wel de 1e plaats in de leeftijdsklasse 30-39 jaar wist te halen.
Robert behaalde op sabel betere resultaten. In een spannende poule van 12 (gemengde) partijen wist Robert 9 partijen te winnen en realiseerde daarmee een mooie 2e plaats.

Na ruim drie uur schermen, waarin het water rijkelijk door de mond werd aangevuld en net zo hard weer werd uitgezweet, mochten we genieten van een kop tomatensoep. Ondertussen waren de florettisten gearriveerd die de middag voor hun rekening namen. Samengevat; een vroeg begin van de dag, heerlijk met zijn allen geschermd, een goede sfeer, een zonnige maar ook tijdige terugreis zodat vanaf 15.00 uur kon worden genoten van de zon in de achtertuin. Schermvereniging Rapier bedankt voor de organisatie en John natuurlijk voor het wedstrijd bureau.