Ferrum Vetum 4

Ferrum Vetum 4 in ’t Harde.

Het schermseizoen voor de veteranen werd geopend met een wedstrijd bij de schermvereniging Valiant in ’t Harde. Het was de vierde wedstrijd in een reeks van 5 wedstrijden. Wie de beste resultaten haalt over 4 wedstrijden wint de wisselbeker.

De Deventer schermvereniging was met 4 schermers/sters vertegenwoordigd. Henk Jongen, een florettist schermde een goed toernooi, Het was een hoog nivo met alle schermers erbij die naar het Ek in Kroatië gaan. Henk won ongeveer 50 % van z’n partijen. Onze man die zich voortreffelijk staande hield in het sabelgeweld is Robert Bronswinkel.

Een aantal oud top sabel schermers heeft de weg naar dit toernooi gevonden waardoor de competitie steeds sterker wordt. Robert is zesde geworden en heeft 60 % van zijn partijen in winst omgezet. Michélle Jonkhout en René-Michel Stierhout moesten voor Deventer de eer op de degen verdedigen en zij lieten zich het kaas niet van het brood eten. Michélle won het klassement bij de dames een prima resultaat, en een twaalfde plaats in totaal. René-Michel deed het in dit sterke veld goed een werd tiende, hij won 45% van z’n partijen.

Voor de volledige uitslagen kunt u kijken op de Nahouwsite of op de veteranen hyvessite. De volgende de Ferrum Vetum wedstrijd is op zondag 23 november in Veldhoven. Noteer deze datum vast in u agenda !!!