De DSV bij het NJK 2019

Vandaag was het dan eindelijk zover! Het NJK 2019, dit keer in Alkmaar bij Holland schermen. Dit is her toernooi waar onze musketiers het hele jaar naar toegewerkt hebben.

Na inschrijving en warming up werden de voorrondes geschermd. Er waren 6 poules van 6. De DSVers kwamen hier goed doorheen, FT 3V-1D, Jari 2V-3D en Raúl 4V-1D. Hierna naar de 1e eliminaties, waar allen een bye kregen.

Helaas bracht het lot dat in de 2e eliminatie ronde FT tegen Jari moest schermen. Raúl moest tegen de onbekende voor hem, Nighel de Jong aantreden. Hij was een voormalig floret schermer.

FT en Jari maakten er een spannende wedstrijd van, waarna FT aan het langste eind trok en de partij met 15-14 naar zich toetrok. Raúl had het erg lastig met Nighel en wist niet zo goed hoe hij hem moest bestrijden. Hij verloor met 15-6 en bleef even gedesillusioneerd achter. Het nagesprek deed hem goed en hij kon gelukkig daarna weer een beetje lachen.

Het was wachten op de partij van FT bij de laatste 16. Hier moest hij aantreden tegen de 3e jaars cadet Arnout Post van Fencing club Ermelo. De eerste paar punten waren voor Arnout, maar FT knokte zich terug tot 6-7. Hierna ging de strijd gelijk op. Bij de stand 11-13 in het 2e deel 20 seconden voor de pauze maakte Arnout nog 2 punten en besliste de partij in zijn voordeel en won deze met 15-11. Jammer voor FT hij had zeker meer verdiend.

Dit is de einduitslag voor de DSVers, FT 10e, Raúl 19e en Jari 24e van de totaal 36 deelnemers. Wat rest in dit nog lopende seizoen is nog een paar trainingen en mss nog een toernooi en dan een welverdiende vakantie 😊. En na de vakantie kunnen ze dan weer fris aan het nieuwe seizoen beginnen. Met weer nieuwe uitdagingen!

Dit was het dagje NJK 2019 voor cadetten in Alkmaar. Fijn weekend en hopelijk morgen een dag met 🌞 😊.

Richard Lenderink