Brons voor schermer Jari bij NJK

Met ruim 350 jeugd schermers was het NJK afgelopen weekend (14-15 juni) in Duiven goed bezocht. De DSV was met zeven schermers goed vertegenwoordigd. Jari Hoevenaars wist de bronzen medaille in de categorie benjamins degen te behalen.

20140615_122132
Jari na zijn overwinning in de kwartfinale.

Tot en met 12 jaar deden vijf DSV schermers mee, allen op degen. Na een voorronde werden de eliminatie partijen geschermd. In de jongste categorie, kuikens, weten Jasper Rijks en Stijn Wassens na de voorrondes de 8e en 4e voor het tableau te bemachtigen. In de eliminatie wint Stijn de eerste ronde waarmee hij zich kwalificeert voor tableau van acht. Ook hier schermt Stijn goed van zich af, een winstpartij zit er dan helaas niet meer in voor hem. Desondanks een mooie plaats binnen de top 8 van Nederland. In de categorie benjamins schermen Otto Prinsen, Jari Hoevenaars en Daan Wassink leuke voorrondes. Zowel Jari als Daan behalen daarbij een mentale overwinning door te winnen van respectievelijk de nummer drie en een van de ranglijst. Met een gedeelde achtste plaats komen Jari en Daan in de eerste eliminatie tegen elkaar uit. Jari trekt daarbij de winst naar zich toe en stoot uiteindelijk door naar de halve finale. Zijn overtuigende overwinning tijdens de voorronde op  Alex Keppel, de nummer drie van de ranglijst, weet hij in de halve finale echter niet vast te houden. Na een spannende en aan elkaar gewaagde partij behaalt Jari met 8-10 de bronzen medaille. Een prestatie van hoog niveau voor deze jeugdige DSV’er. De zondagmiddag is voor de oudere jeugd; Sarel Niese en Emil Bruggeman, degen respectievelijk floret zijn beiden niet opgewassen tegen het hoge schermniveau en verlaten na de eerste eliminatie de schermloper. Beiden houden zich naar verhouding goed staande en hebben in ieder geval genoten van een mooie en leerzame competitie. Beiden komen volgend jaar terug voor de herkansing.

Deventer 5Kamp

In Deventer zelf vindt de eerste Deventer 5kamp plaats. Tijdens dit initiatief van enkele sport enthousiastelingen krijgen de twintig deelnemers na een clinic een korte competitie op de sporten zwermen, schermen, paardrijden en de combinatie hardlopen en schieten. Michelle Jonkhout weet daarbij de 1e plek te bemachtigen en ontvangt van 5kamper Kelvin Hilgeholt de eerste prijs. Naast Michelle zijn ook Leentje, Tim en Elisa van de DSV partij bij deze 5Kamp.

Uitslagen NJK voor DSV Degen heren kuikens
5e Stijn Wassens 11e Jasper Rijks

Degen heren benjamins
3e Jari Hoevenaars