Ferrum Vetum (Futuri)

Enigszins verbaasd troffen de fitnessgasten zo’n 80 schermers aan in de naastgelegen sporthal van ’t Trefpunt in Gorssel. De Deventer Schermvereniging was afgelopen zondag gastheer van dit internationale recreatieve schermtoernooi voor 18 jaar en ouder. Het toernooi trok de aandacht van jong en oud, de Deventenaren namen zelf ook deel en behaalden mooie posities.

Eerste Ferrum Vetum (Futuri) van 2015

Het toernooi was de eerste Ferrum Vetum (Futuri) van 2015. DSV was op de wapens floret en degen actief. De hoogste plaats voor Deventer op floret was voor René-Michel Stierhout. Voor hem was het zijn eerste floret toernooi na jarenlang degen geschermd te hebben, de behaalde 13e plaats was dan ook niet onverdienstelijk. Op degen was Deventer verdeeld over de A en B poule. In de B poule werd een 8e plaats verzilverd, in de A poule een 14e plek.

Tijdens de uitreiking van de wisselbekers werd nog eens duidelijk dat 60-plussers niet onderdoen voor de ‘jongeren’. De gemiddelde leeftijd op het podium lag boven de 50. Het publiek bij het toernooi was meer gemêleerd; zowel kinderen van 9 tot 14 jaar en een aantal volwassenen tussen de 40 en zelfs 60+ bezochten ’t Trefpunt. Een aantal heeft zich al ingeschreven voor de speciale open trainingsavond van maandag 19 januari.

Introductieles

Iedereen die het leuk vindt om het schermwapen eens op te pakken, is deze avond uitgenodigd. De jeugd tot 10 jaar is welkom om 18.30 uur, de jeugd tot 16 jaar om 19.30 uur en de 16-plussers starten om 20.30 uur in  ’t Haarhuus in Schalkhaar. Deelname is gratis na opgave via secretaris@deventerschermvereniging.nl. Zorg zelf voor gymschoenen, een t-shirt en lange sportbroek. De vereniging zorgt voor de rest van het materiaal.

Jeugdpunten toernooi

Het volgende toernooi dat de DSV organiseert, staat gepland voor zaterdag 21 november. De DSV verwacht dan ruim 100 jeugdschermers uit geheel Nederland voor het maandelijkse Jeugd Punten Toernooi. Ook deze jeugd wordt ontvangen in ’t Trefpunt in Gorssel.

DSV_Persbericht_Verslag Nieuwjaarstoernooi_2015

Uitslagen voor DSV

Floret
13 – René-Michel Stierhout