Nieuw: de Jeugd Equipe Competitie

Het is een vreemd jaar geweest: weinig trainingen en nog minder wedstrijden. Gelukkig heeft het KNAS niet stilgezeten en speciaal voor onze jeugdschermers een nieuwe wedstrijdenreeks opgezet: de Jeugd Equipe Competitie. Nog dit jaar zullen vanaf eind september, begin oktober op verschillende zaterdagen teams van drie schermers het tegen twee andere equipes op kunnen nemen. Een mooie gelegenheid om onze schermspieren weer in actie te laten komen.

Om zo’n nieuwe competitie goed te laten verlopen moet er binnen onze Deventer Schermvereniging wel wat georganiseerd worden. Het is bijvoorbeeld handig, zo niet raadzaam, om voor elk team een equipeleider aan te stellen. En daarnaast heeft DSV, wil het met de nieuwe jeugdcompetitie mee kunnen doen, ook een competitie-coördinator nodig. Beide zijn functies die slechts een paar uur per week zullen vragen, maar die wel ingevuld moeten worden.

De equipeleider

Wat houdt dat eigenlijk in, equipeleider zijn?

Als leider van een deelnemend team heb je drie jeugdschermers onder je hoede. Het ligt voor de hand dat een van de ouders van de teamleden dit doet, maar ook elke volwassen clublid kan zich hiervoor aanmelden. Hij zorgt er voor dat het team zaterdags op tijd op een wedstrijd is, hij houdt bij wie er wanneer schermt en controleert of de uitslagen kloppen. En natuurlijk zorgt hij er voor dat het een gezellige en sportieve dag wordt.

De competitie-coördinator

En de competitie-coördinator, wat houdt die taak in?

De competitie-coördinator is het aanspreekpunt van de equipeleiders en de competitieleider van het KNAS. Hij zorgt er voor dat al de teams aangemeld worden op de KNAS-website en is de eindcontroleur van de door onze leden behaalde uitslagen. En als wij een JEC in Deventer organiseren, zorgt de competitie-coördinator er voor dat de zaal beschikbaar is en lost hij problemen op rondom materiaal, uitslagen en aanwezigheid van bijvoorbeeld scheidsrechters. Een taak voor een echte spin-in-het-web dus.

Meld je aan

Zie je een van deze posten wel zitten en wil je onze schermvereniging dit najaar een vliegende start laten maken? Geef je dan op bij onze secretaris (secretaris@deventerschermvereniging.nl). En natuurlijk kun je alvast beginnen met het samenstellen van de equipes, want je weet, het is september voordat je het weet.

Informatie

Meer informatie over de Jeugd Equipe Competitie is te vinden op: https://jec.knas.nl
De concept-reglementen van het JEC vind je op: https://www.knas.nl/sites/www.knas.nl/files/20210423%20concept%20KNAS%20JEC%20reglement.pdf