Verslag: Schermkamp 2015

Schermkamp 2015, vrijdagavond Scoutinggebouw Margriet Verbraak in Harderwijk
Jari, Raul, Jasper, Mikke, Bent, Jan, Jannes en Guusje

Na een heel warme dag begon het uitgerekend toen we aankwamen bij het Scoutinggebouw te regenen en te onweren. Toch mocht dat de pret niet drukken. Nadat we even wat onwennig binnenkwamen en onze tassen hadden neergezet gingen we al snel het bos in om te kijken of we tussen de regendruppels door konden lopen ;). Toen iedereen er was hebben we onder het genot van een broodje knakworst kennis gemaakt met elkaar. Daarna was het al tijd om de luchtbedden op te pompen. Nadat sterke mannen alle tafels uit de ruimte hadden gehaald had iedereen een plekje voor zijn luchtbed en konden we gaan slapen.

Sportieve dag

Zaterdagochtend zijn we na het ontbijt naar de zandverstuiving Beekhuizerzand gegaan. Daar hebben we onder leiding van onze coach Björn een spel gedaan waarbij we schermweringen hebben geoefend. Vervolgens zijn we teruggegaan naar het terrein van De Veldhorst voor de lunch. Gelukkig was het heerlijk weer en konden we lekker buiten eten. Na het eten was er tijd om wat voor jezelf te doen. De leiding mocht afwassen 😉

’s-Middags waren er verschillende activiteiten gepland, zoals badminton, balspelen, touwtrekken en als leukste boogschieten onder leiding van Marc Philip. De groep werd verdeeld in drie kleinere groepen, waarbij we de activiteiten afwisselend konden doen. De middag sloten we af met kasteelschermen. Een variant op vlag veroveren.

Na het kasteelschermen was er wat tijd voor jezelf. Er kon buiten gespeeld worden, lezen, spelletjes of even gamen. De leiding had dan mooi even tijd om te koken en de tafels te dekken. We hebben macaroni en rijst gegeten. Er was ook een toetje. Nadat we alles op hadden, mochten we spelen. De meesten gingen buiten buskruit spelen of met stokken zwaardvechten. Uiteraard was dit om de leiding de gelegenheid te geven om de afwas te doen.

De avond was heel gezellig. Je kon rond het kampvuur zitten dat we gemaakt hebben. Meedoen met een spelletje (Weerwolven van Wakkerdam, erg leuk) of lekker film kijken ( de drie musketiers uiteraard). We gingen rond half twaalf pas naar bed.

Lekker schermen!

Zondagochtend tegen acht uur moesten we uit bed en konden we al buiten ontbijten. Na het ontbijt hebben we de tassen ingepakt zodat de leiding het huisje kon schoonmaken. Ondertussen konden wij nog even buiten spelen. Vervolgens moesten we ons schermtenue aan en hebben we tot één uur een wedstrijd geschermd. Tussen het schermen door konden we een broodje eten en naar het EK Schermen in Zwitserland kijken. Iedereen deed goed mee met de schermwedstrijd en er zijn dan ook een groot aantal partijen gespeeld.

Rond half twee zijn we gestart met ouder-kind schermen. Het is heel leuk om je ouders ook eens te zien schermen. Dit hebben we een uurtje gedaan. Daarna volgde de prijsuitreiking van de schermwedstrijd, waarbij de derde prijs door Raul binnen was gehaald. En daarmee waren we bij het einde van het weekend aangekomen en mochten we naar huis. De leiding bleef nog even om alles verder op te ruimen.
We willen de organisatie (in het bijzonder Willem en Gerda) van het schermkamp erg bedanken en kijken uit naar het schermkamp van 2016.

Aanvulling bestuur; we willen de familie Rijks bijzonder bedanken voor de organisatie namens de DSV. Top verzorgd van begin tot eind, inclusief verslag.

IMG_0376.JPG IMG_0459.JPG WP_20150606_008.jpg WP_20150606_060.jpg