SISTA US Tournament Amsterdam

Met drie cadetten reisden we vandaag af naar de hoofdstad om de Deventer eer zo hoog mogelijk te houden op het 8ste Internationale Degenjeugdtoernooi van Amsterdam. In de eerste ronde waren onze drie talenten allemaal succesvol en mochten dus door naar de volgende ronde. In de eliminatie delft Raul helaas als eerste het onderspit. Ook Floris Thijmen verliest vervolgens nipt in zijn eliminatie partij. Jari krijgt vrijstelling omdat hij in de voorronde als eerste is geëindigd.

In de eerstvolgende partij treft hij Tristan Dekker, een oude bekende uit Ermelo. Deze partij wint Jari en hij eindigt bij de laatste 8. In de kwart finale maakt Jari korte metten met Matias Steg van Robbschermen. Vervolgens moet hij in bloedstollende halve finale echter zijn meerdere erkennen in een Belgische opponent en verliest Jari met 14-15. De drie heren zijn weer een ervaring rijker en hebben weer veel geleerd op hun pad richting een succesvol NJK in juni.

John, bedankt voor het coachen van de boys en Monique en Ries, bedankt voor jullie ondersteuning!

Niels Hoevenaars