Materiaalbeurs: met kraampje van schermsportwinkel Ducolt

Heb je nog schermmateriaal liggen dat je niet meer gebruikt? Heb je voor je zelf besloten om niet meer te gaan schermen maar heb je nog wel schermmateriaal liggen?

of

Heb je nog materiaal nodig; een handschoen, een compleet pak of een losse kling?

Ook dan nodigen we je uit voor de schermmateriaalbeurs op maandag 11 februari. Leden van de DSV maar ook andere schermers kunnen dan materiaal verkopen en/of kopen, zowel 2e hands als nieuw materiaal. Want Schermsportwinkel Ducolt is tijdens de materiaalbeurs aanwezig.

Wil je schermmateriaal kopen? Kom gerust langs, vanaf 19.00 tot ca 21.00 uur is de materiaalbeurs. Wil je je schermmateriaal verkopen, ook dat kan, de spelregels zijn eenvoudig.

Uitnodiging voor schermers van andere verenigingen; ook jullie zijn van harte welkom om te komen (ver)kopen. En als je komt, neem dan meteen je schermspullen me om een partijtje te schermen.

Lees verder over de spelregels, de locatie en het 2e hands aanbod

Spelregels

– Geef voor 1 februari aan of je schermmateriaal wilt inbrengen per e-mail en geef daarbij kort aan wat je wil verkopen.
– Uiterlijk zaterdag 9 februari kun je je spullen brengen bij Jaap Wassink (Anne Franklaan 54, Deventer), dat kan ook maandag 4 februari vanaf 19.00 uur in ‘t Haarhuus (Schalkhaar, Ganzeboomsweg 5)
– Al het materiaal krijgt een nummertje en wordt geregistreerd (naam verkoper, omschrijving materiaal en de verkoopprijs)
– Jij bepaalt zelf je (vaste) verkoopprijs.
– Al het materiaal wordt voordat het aangeboden gekeurd door de maitres op veiligheid, in principe willen we alleen wedstrijdmateriaal aanbieden.
– Maandag 11 februari bieden we al het ingebrachte (en goedgekeurde) materiaal aan (voornamelijk leden en ouders van jeugdleden)
– Wordt het verkocht dan ontvang je de verkoopprijs minus 10% contant
– De 10% marge is voor de vereniging en wordt besteed om verenigingsmateriaal te vervangen of uit te breiden
– Materiaal dat niet verkocht is kan weer worden opgehaald (tot uiterlijk 3 weken na 11 februari)
– Voor het geval dat niet verkocht materiaal niet na 3 weken is opgehaald dan vervalt dat materiaal alsnog aan de vereniging zonder dat daar enige vergoeding of verplichting tegenover staat.

2e hands aanbod
Een greep uit het materiaal dat is aangeboden voor verkoop (ruim 30 stuks/kavels):

Maskers: degen 2x, sabel
Handschoenen: diverse maten
Schermvesten en -broeken: voor volwassenen en jeugdmaten
Borstbeschermer/kuras:
Schermtas (rugzak)
Wapens: mini-degen
Ondervesten
Fildecorps

En dan natuurlijk de materiaalstand van Ducolt met allemaal nieuw materiaal en onderdelen.

Verkoopprijzen
De verkoper bepaalt zelf zijn/haar verkoopprijs. De vereniging gaat  op de beurs niet onderhandelen over de prijs zoals vermeld op het artikel. Ons algemene prijsadvies is voor  2e hands (wedstrijd)materiaal is circa 50% van de nieuwwaarde. Voorwaarde natuurlijk dat alles in goede staat is, zoals gezegd dit is een vrijblijvend advies van ons aan de verkopers.

Bijgewerkt: 2 febr. 21:06 uur

One thought on “Materiaalbeurs: met kraampje van schermsportwinkel Ducolt

1. Ik zoek een wedstrijd schermbroek voor volwassene (vrouw) mt. 38/40. Ik woon in Eindhoven en Deventer was voor mij wat te ver weg…. Heeft iemand deze broek te koop en is bereid deze op te sturen?