RJA in het vierkant

Maar liefst 21 enthousiaste jeugd schermers zijn zondag (22 april) naar Schalkhaar gekomen. John heeft de aanwezigen verteld over de scheidsrechter, ook interessant voor de ouders.

Door de hoge opkomst konden we daarna schermen op floret, sabel, degen en mini-degen. Het waren leuke partijen voor zowel de beginnende als de gevorderde schermers. Vooral de afwisseling met schermers van andere verenigingen maken zo’n Regio Jeugd Assaut tot een interessante schermbijeenkomst.

Om ongeveer twee uur hebben we nog geschermd op een ‘vreemd’ wapen. Zo kozen enkele sabreurs voor floret of degen. Eerst wat onwennig zie je dat de schermers zich snel aanpassen aan het andere wapen. Dat leverde onverwachte maar mooie schermpartijen op. Om kwart over twee heeft Marc-Phillip verteld over All Round Fencing, oftewel schermen in een vierkant. Uitleg is overbodig als je de YouTube filmpjes bekijkt, klik snel naar ons het DSV YouTube kanaal of wordt ook lid van deDSV Hyves site en upload zelf foto’s, filmpje of laat een krabbel achter.

Om drie uur hebben we afgesloten, iedereen ontving een mooie medaille en keerde voldaan, ongetwijfeld moe maar tevreden huiswaarts. De belangstelling voor het RJA maakt dat we ook volgend seizoen weer vijf bijeenkomsten zullen organiseren.