Olympische zwemsters op degen

Ranomi Kromowidjojo samen met Marleen Veldhuis
Onze jeugdschermer Bram (Degen) stuurde ons de volgende foto van Marleen Veldhuis en Ranomi Kromowidjojo.

Na wat speurwerk kunnen we jullie melden dat onze Nederlandse Olympische sporters in augustus de ‘Golden Clinic’ hadden, een evenement waarbij alle Olympische sporters elkaars sporten beoefenden en hun sport aan sponsoren probeerden over te brengen. Op de foto zien jullie zwemsters Ranomi Kromowidjojo en Marleen Veldhuis die bij de OS in London goud won op de 50 en 100 meter vrije slag, respectievelijk brons op de 50 meter vrije slag. Samen wonnen ze ook zilver met de 4×100 meter vrije slag estafette (samen met Inge Dekker en Femke Heemskerk). Marleen Veldhuis bleek op degen de betere schermster te zijn.Ook hebben we nog een foto van sprinter Churandy Martina die het  degen heeft opgepakt. Bas Verwijlen twitterde deze foto met de volgend tekst:

**Breaking** Churandy Martina ontdekt het degen schermen en maakt bekend voor de spelen van Rio 2016 te gaan!!!

Heb jij ook een leuke foto, filmpje of een leuke uitspraak over schermen? Laat het ons weten en misschien staat de volgende keer jouw bijdrage wel op onze site.

2 thoughts on “Olympische zwemsters op degen