NK Equipe Schermen

In het weekend van 28 en 29 mei vond het Nederlands Kampioenschap Equipe schermen plaats in Deventer. Zo’n 200 deelnemers streden op de wapens Degen, Floret of Sabel met elkaar voor de nationale titel. Vanaf de kwart finales lagen de eindstanden voor alle wapens dicht bij elkaar. Ondanks de sterke concurrentie tussen de equipes was de sfeer naast de loper gemoedelijk.

De sterkere schermverenigingen wisten ook dit NK Equipe de podiumplaatsen naar zich toe te trekken. Op Degen haalde Zaal Kardolus bij zowel de Dames als de Heren een podiumplaats, 1e respectievelijk 2e. De verenigingen SC Amsterdam en Holland Schermen domineerden de podiumplaatsen bij Degen Dames, Floret Dames, Floret Heren, Sabel Dames en Sabel Heren.

De Deventer Schermvereniging, tevens gastheer voor dit NK, nam voor het eerst deel aan het NK Equipe. Het Equipe bij Degen Heren moest de andere equipes als de sterkere erkennen. DSV had voor dit NK Sporthal Schalkhaar omgetoverd tot een scherm arena met negen lopers en een speciale finale loper.

Voor de uitslagen klik hier.

Het NK Equipe is ook uitgebreid in het nieuws geweest.
De Stentor 19 mei
Deventer Centraal