Musical met prachtige scherm scènes

Afgelopen weekend werd de musical de 3 Musketiers in de Deventer Schouwburg opgevoerd.

Afgelopen zondag mocht ik getuige zijn van een prachtige voorstelling met dans, muziek, goede zang, inventieve decors en natuurlijk prachtige scherm scènes. Het is mooi om te zien dat een vrijwillgers club  met beperkte (financiële) middelen zo’n hoge kwaliteit weet te realiseren. Gedurende in totaal 3 uur werd het publiek meegezogen in de 17e eeuw. Naar het verhaal waarin de 3 musketiers onder leiding van de jonge d’Artagnan de plannen van de snode kardinaal Richelieu proberen te dwarsbomen. De vier mannen slagen daarin en weten een oorlog met de Hugenoten en Engeland te voorkomen. Het offer is groot; twee geliefden laten het leven, waaronder de geliefde van d’Artagnan;  Constance.

De musical was goed voorzien van scherm scènes, het resultaat van een mooie samenwerking tussen onze maître Marc Phillip Draaijer en regisseur Monique Braam van Musical Deventer. Onze schermers Bas, Edwin, Henk en René Michel waren in de musical te zien als lid van het leger van de kardinaal.