Jong oranje talenten, ook DSV

Zaterdag en zondag 8 en 9 September ’18 zijn 3 schermers van de Deventer scherm vereniging ( DSV) namelijk: Floris-Tijmen Dinandt, Jari Hoevenaars en Raúl Lenderink. naar de DBT ( Degen begeleiding team) schermtraining geweest in Alkmaar. Een DBT training is een training voor talentvolle schermers, zowel jongens als meisjes, net onder jong oranje.

Dit werd gehouden bij de vereniging Holland schermen. Na aankomst op zaterdagochtend 9:30 uur moesten we ons melden bij organisatie van het DBT. Hierna gingen wij ons omkleden voor een uitgebreide warming up onder begeleiding van 1 van de maitres ( clubtrainers). Na de warming up kregen wij van Gabor de bondscoach een training in verband met voetenwerk. Na het voetenwerk werd de groep schermers opgedeeld in 2 groepen, waarna wij meer op techniek gingen trainen. De clubtrainers liepen daar bij rond en corrigeerde waar nodig was. Hierna hebben we lekker met elkaar geluncht. Na het lunchen begon het 2de deel van de DBT training. Deze bestond voornamelijk uit sparren. Ook hierbij liepen de clubtrainers in het rond en gaven aanwijzingen waar nodig was. Er werden schermers tussen uit gehaald en die kreeg een 1 op 1 training met een maitre of bondscoach. Aan het eind van de DBT training op zaterdag sloten we af met een cooling down en ging iedereen om 16:30 uur moe maar voldaan naar huis of naar een hotel in de buurt. Hier konden wij weer ons herstellen voor de training van zondag. Op de zondag was er weer een DBT training van 9:30 tot 16:30 uur , en deze had dezelfde oefenstof als zaterdag.