Jeugd schermt in Deventer

De Deventer Schermvereniging (DSV) organiseert dit sportjaar een viertal vriendschappelijke schermtreffens voor de jongere jeugd.

Idee achter dit zogenaamde Regionale Jeugd Assaut (RJA) is om de beginnende jeugd te enthousiasmeren voor de reguliere schermwedstrijden. Bij het RJA ligt niet de nadruk op het competitie element maar op het bekend raken met de formaliteiten en gewoonten van een schermwedstrijd. Door dicht bij huis deel te nemen aan een laagdrempelige scherm Assaut wil de DSV de jeugd stimuleren om later door te stromen naar de reguliere schermwedstrijden, zoals een Jeugd Punten Toernooi.

Komend jaar zijn vier data gepland voor de jeugd van de DSV en andere regionale Schermverenigingen, alle treffens vinden plaats in ’t Haarhuus in Schalkhaar. Inschrijving vindt plaats voor alle vier de treffens, het eerste treffen is op zondag 7 november 2010.

De overige data zijn gepland in 2011, te weten 23 januari, 6 maart en 8 mei.