Ferrum Vetum en Futuri 2013 gestart

Zondag de 13e vond de aftrap van Ferrum Vetum en Futuri 2013 plaats. De sporthal van Schalkhaar was omgetoverd tot een ware schermarena met 14 lopers voor de ruim 70 inschrijvers. Aan de inrichting was de nodige zorg besteed, dit kwam de sfeer ten goede. Een grote wedstrijd organiseren zoals het Ferrum Vetum kan alleen als de vereniging de wedstrijd draagt. De leden, ouders, en partners van de DSV hebben hun beste beentje voor gezet om dit schermevenement tot een succes te maken. Na afloop waren er dan ook veel complimenten voor de organiserende vereniging en de heerlijke kop soep die de deelnemers tijdens de lunch kregen aangeboden door de Deventer SV.

De schermers van de Deventer SV waren allen vertegenwoordigd op het wapen degen. Na één voorronde werd er gesplitst in een A en een B poule. Na de voorronde voerde Jaap het Deventer schermgeweld aan en ging als zevende naar de A poule van 19 deelnemers. René – Michel heeft een goede voorronde verschermd en ging als negende naar de A poule. Voor Melchert Rijks was het een bijzondere dag, na een half jaar trainen was dit zijn eerste wedstrijd na vele jaren sinds zijn studenten tijd. Wellicht waren de zenuwen in het begin de baas bij Melchert, door een mindere voorronde ging Melchert als laatste naar de B poule.

Rond de klok van 15.00 uur waren alle partijen geschermd en kon de uitslag bekend worden gemaakt. Melchert bleek zich prima hersteld te hebben in de B poule met vijf  gewonnen partijen. Natuurlijk is er een gezonde onderlinge competitie wie de beste schermer van de Deventer SV werd. In de A poule ontliepen de heren elkaar niet veel en werd de sportieve strijd uiteindelijk beslist door René – Michel met een 13e plaats. Hij liet hiermee 24 andere schermers op degen achter zich.

Paul van Agtmael die veel steun heeft gekregen van de deelnemers tijdens zijn ziekte afgelopen jaar bood alle aanwezigen na afloop een glas mousserende wijn of jus d’orange aan. Na een toast op de gezondheid van Paul en op een sportief 2013 ontvingen alle deelnemers een t-shirt als aandenken. Het Ferrum Vetum jaar is weer goed van start gegaan, met dank aan John en Martin als drijvende krachten achter het Ferrum Vetum Futuri toernooi.

Uitslagen voor DSV
A poule