DSV gastheer voor…

In het seizoen 2015-2016 is DSV gastheer voor twee wedstrijden. Voor een goede organisatie van deze wedstrijden hebben we een ieders inzet nodig. Blokkeer daarom onderstaande data in jullie agenda en geef je op om te helpen.

Waarom treden we op als gastheer? Omdat we daarmee publiciteit krijgen voor onze vereniging. En deze publiciteit hebben we nodig om ons ledenaantal op voldoende niveau te houden.Met elkaar houden we onze vereniging op sterkte.
Naast het traditionele veteranen toernooi begin januari organiseren we in november al het Jeugd Punten Toernooi. Hieronder een korte uitwerking van de twee wedstrijden.

Jeugd Punten Toernooi, zat. 21 nov.
Het JPT wordt maandelijks door een aan het JPT deelnemende vereniging georganiseerd. Sinds lange tijd is het JPT weer terug in Deventer, Gorssel om precies te zijn. We verwachten zo’n 100 jeugdschermers. De activiteiten op de dag zelf bestaan uit het opbouwen van de zaal; banken neerzetten en schermlopers tapen. Een compleet draaiboek is aanwezig. Daarnaast kan deze zaterdag extra aangekleed worden. Zo zijn er verenigingen waar taarten/cakes gebakken en verkocht worden. Zaterdag de 21e november is daarbij ook de dag dat de Goedheiligman weer voet aan Nederlands wal zet.

Wie hebben we nodig? Twee ouders die deze dag willen (mee) organiseren en de (oudere) jeugd om de schermlopers te plakken.
Taken:

• Vrijwilligers regelen
  • Publiciteit; artikel voor site en huis aan huis krant schrijven
  • Kopiëren van de inschrijfpapieren
  • Speech voorbereiden
  • Op de dag zelf: zaal : Lopers uitleggen (6 pers), Inschrijving organiseren (4 pers.), Kleedkamers beplakken en bewijzering (2 pers.) en opruimen (4 pers.)

Tijden op deze dag: van 11.00 tot 16.30 uur.
Locatie: Gorssel, ’t Trefpunt

Ferrum Vetum (Futuri), zon. 10 jan.
Waar het JPT voor de jeugd is, is het Ferrum Vetum (Futuri) voor iedereen boven de 18 jaar. Uit het gehele land maar ook uit België en vaak Duitsland komen de deelnemers, ca 60 personen naar Deventer/Gorssel. We schermen op aluminium schermlopers die moeten worden uitgelegd en aangesloten. Dat betekent dat we 8.00 uur beginnen met opbouwen zodat we om 10.00 uur klaar zijn. Om 16.00 uur breken we de lopers weer af, dat gaat vaak een stuk sneller. Tussentijds hebben we bezetting nodig van het wedstrijdbureau (verwerken van uitslagen), 3 personen en iemand stand-by om bv belangstellenden te woord te staan of de pers.

Wie hebben we nodig? 8 personen (volwassen schermers, jeugd en vaders) om de zaal in te richten/op te bouwen. 3 personen voor het wedstrijdbureau en 6 personen voor het afbreken/opruimen van de zaal.

Tijden op deze dag: van 8.00 tot 17.00 uur
Locatie: Gorssel, ’t Trefpunt

Opgeven/vragen/coördinatie
Jaap Wassink, bereikbaar op 06 11 39 72 74 of via voorzitter@deventerschermvereniging.nl.