DSV gastheer NK Equipe 2011

In het weekend van 28 en 29 mei worden ruim 200 schermers in de Sporthal in Schalkhaar verwacht voor het NK Equipe. Waar schermen normaal gesproken een individuele sport is gaat het bij het NK Equipe om het gezamenlijke resultaat van de Equipe leden.

Met drie schermers per equipe probeer je zo veel mogelijk punten bij elkaar te schermen. 2 equipes schermen tegen elkaar. Daarbij schermen de schermers van de ene equipe achter elkaar tegen de schermers van de andere equipe. Er worden in totaal dus 9 partijen geschermd. Pas na de laatste partij van de ontmoeting is duidelijk welke equipe gewonnen heeft. Dat maakt de ontmoeting tot aan het eind toe spannend.

De DSV is naast gastheer ook deelnemer aan het NK Equipe. René Michel Stierhout, Stephen Warren en Jaap Wassink vormen samen een Equipe op degen. Veel tijd om te trainen krijgt het DSV equipe niet, de voorbereidingen kosten veel tijd. Zo wordt, mede dankzij een bijdrage van Music & Lights, weer een prachtige finale loper neergezet. Uiteraard worden hier alle finale partijen gespeeld maar ook is dat de plek waar de prijzen worden uitgereikt.

Het (voorlopige) programma is als volgt:

Zaterdag 28 mei – Degen Dames & Heren – 12.00 tot ca 16.30 uur
Zondag 29 mei – Floret Dames & Heren – 10.00 tot ca 15.00 uur
Zondag 29 mei – Sabel Dames & Heren – 15.00 tot ca 16.30 uur

Zie voor meer info ook de KNAS site.

De toegang voor het publiek is gratis.
Locatie: Sporthal Schalkhaar, Garderegimentsweg 23,  7433 MA  Schalkhaar (Gemeente Deventer).

Edit 25/05/11: RTV Oost komt zondag langs voor TV opnamen.

Edit 25/05/11: De Stentor komt zaterdagmiddag langs voor verslag en foto’s.

Publicaties:

Stentor dd 19/05/11