DSV aanwezig op WC Flora Colmschate

Colmmagazine_biggZondag 28 september vindt de jaarmarkt van Winkelcentrum Colmschate plaats. De DSV is deze dag ook aanwezig en nodigt iedereen uit om langs te komen. Op het parkeerterrein voor Buitink Sport 2000 nodigt de DSV u uit om zelf het schermwapen op te pakken.

Tijdens de jaarmarkt worden meerdere keren per uur schermdemonstraties gegeven. Maar het blijft niet bij kijken alleen, belangstellenden mogen zelf het schermwapen ter hand nemen. Zo zijn er twee prikpoppen om te oefenen en mogen de besten door naar een heus duel met één van de schermers. Er zijn diverse prijzen te winnen, waaronder een introductiecursus schermen bij de DSV. Ook Buitink Sport 2000 stelt een aantal prijzen ter beschikking.

De DSV startte het jubileumjaar met de organisatie van een internationaal recreatief toernooi. In Gorssel ontving zij zo’n 60 schermers uit Nederland, België, Schotland en zelfs Letland. Juni was vervolgens een drukke maand met een primeur van de Deventer 5Kamp, deelname van zeven jeugdleden aan het Nederlands Jeugd Kampioenschap (NJK) in Duiven en deden de senioren een poging bij het NK Equipe.

Bij het NJK haalde Jari Hoevenaars (red. zie foto) brons in de categorie benjamins degen. Ook de andere jeugdschermers deden het goed. De senioren equipe eindigden in Den Bosch op een 15e plaats; deelname was belangrijker dan winnen. Voor diegenen die de Deventer 5Kamp op vaderdag hebben gemist, is er een fotocompilatie te bekijken tijdens de jaarmarkt.

DSV leden bekijken hier het programma en planning voor zondag de 28e.