Biertje, langs de schermloper?

Zondagmiddag 15 juli wordt beslist wie zich clubkampioen 2017-2018 mag noemen van de Deventer Schermvereniging. Bij de jeugd lijkt het al duidelijk wie deze titel mag bijschrijven, bij de volwassenen liggen de uitkomsten dichter bij elkaar en kan er nog van alles gebeuren. Dit jaar ruilen de schermers van de Deventer Schermvereniging het Kerkplein van Schalkhaar in voor DAVO bierbrouwerij.

Maandelijks wordt door de Deventer Schermvereniging (DSV) in Schalkhaar geschermd voor de clubkampioenschappen. De laatste schermavond is daarbij de belangrijkste omdat dan extra punten gehaald kunnen worden. Zo kan een beoogd finalist tijdens de laatste clubcompetitie alsnog door een andere schermer worden gepasseerd.

Bij de jeugd is Rául Lenderink beoogd clubkampioen. Rául nam dit seizoen aan diverse internationale wedstrijden deel. In Sassenheim maar ook in Den Bosch, de thuisbasis van olympiër Bas Verwijlen, wist Rául brons te halen. Tijdens de Nederlandse Jeugdkampioenschappen begin juni wist hij zich tot de 10e positie te schermen. Atze Harmsen is nog de enige jeugdschermer die de clubbeker voor Rául kan wegkapen.

Bij de volwassenen zijn er maar liefst vier kandidaten voor de DSV bokaal. Nestor René-Michel Stierhout voert de lijst aan. Jaap Wassink, Jasper Riksen en Melchert Rijks ademen echter in zijn nek en maken ook een reële kans om de eretitel te halen.

De laatste training van het seizoen wordt al jaren door de DSV in de buitenlucht geschermd. Gezien het zomerse weer is dat niet alleen verfrissend, ook is het een mooie gelegenheid voor het publiek om kennis te maken met de schermsport. Na meerdere jaren op het kerkplein van Schalkhaar te hebben geschermd is dit jaar gekozen voor het terrein bij de DAVO bierbrouwerij. Belangstellenden zijn vanaf 15.00 uur welkom en kunnen uiteraard op het terras van een biertje genieten. De schermers sluiten om 17.00 uur aan voor een hapje en drankje.

Datum: Zondag 15 juli
Plaats: DAVO Bieren, Sluisstraat 6 Deventer
Tijden:
13.00 – 15.00 uur Opbouw door DSV’ers
15.00 – 17.00 uur ClubCompetitie, publiek, familie en alle andere belangstellenden zijn van harte welkom bij DAVO
17.00 –
                    Uitslag ClubCompetitie en aansluitend receptie afscheid John