Samen in Stelling voor Guinness World Recordpoging en Spierdystrofie

Noteer allemaal zaterdag 2 juli in de agenda voor een memorabel schermtoernooi in Amersfoort voor een groots schermevenement.

Groots omdat;

• Schermvereniging Vívás uit Baarn  15 jaar bestaat en dat groots wil vieren.
  • We gaan voor het Guinness World Record: “schermshow met de meeste deelnemers in een equipe wedstrijd”.
  • Fundraising voor jeugdschermer Kaya Leijenhorst  die momenteel in de USA behandeld wordt voor een zeer zeldzame spierziekte.

Equipewedstrijd
Het schermevenement is een equipewedstrijd, de winnaars dingen naar  leuke prijzen en bovenal voor de eer.  Deelnemers ontvangen na de equipewedstrijd een diploma ten bewijze van hun deelname aan deze Guinness World Recordpoging. Doel is om met 500 schermers actief te zijn. Lees hier meer over de wedstrijdformule.

De deelnamebijdrage wordt voor (minimaal)  75% ingezet als bijdrage aan de kosten van behandeling van jeugdschermer Kaya. De sponsorbijdragen komen geheel ten goede aan Kaya’s behandeling.

Kaya Leijenhorst
Kaya is een gewone jongen van 14, die toevallig ook een heel zeldzame spierziekte heeft, spierdystrofie. Hierdoor worden de spieren in schouder- en bekkengordel afgebroken. Indien deze spierziekte onbehandeld blijft, leidt dit binnen enkele jaren na nu, tot rolstoelafhankelijkheid. Kaya schermt bij Vívás in Baarn, de schermers bij Vívás pakken het wapen op voor kinderen als Kaya. Meer over Kaya.

Omdat de ziekte zo zeldzaam is, wordt er in Nederland en Europa geen geld vrijgemaakt voor behandeling. De groep is te klein. In de VS doet Kaya mee aan een experimentele behandeling. Gedurende drie jaar moet Kaya nog meerdere keren terug naar de VS voor behandeling en observatie. Dit kost veel geld, de ziektekostenverzekering betaalt niets omdat het een experimentele behandeling is.

Ook DSV komt in stelling
De DSV ondersteunt dit goede en prachtige initiatief van Vívás. We zullen niet alleen deelnemen aan het equipe toernooi, ook gaan we ons hard maken voor sponsoracties. Heb jij goede ideeën? Laat het ons weten voor Samen in stelling.

Opgeven
Mail naar voorzitter@deventerschermvereniging.nl om je op te geven voor het World Quinness Recordpoging en sponsor ideeën.

One thought on “Samen in Stelling voor Guinness World Recordpoging en Spierdystrofie