Zondag 1 okt: Levende etalages

Deventer zit nooit stil; op koopzondag 1 oktober vindt Deventer Levende Etalages plaats. In de Deventer binnenstad komen dan etalages tot leven. Je kunt korte voorstellingen, improvisaties, muziek- en dansoptredens en voordrachten verwachten en demonstraties schermen. Want ook de DSV is aanwezig.

Ongeveer 70 winkels en 200 amateurkunstenaars werken mee aan deze sprankelende Koopzondag. De schermers zijn te vinden in de Nieuwstraat van 13:00 tot 17:00 uur. Om precies te zijn kun je ons vinden tussen de winkels van Amaranth en Run2Day.

Voor de DSV Leden:

Beste allen,

Wat gaan we doen?
1) Partijtjes schermen in de Nieuwstraat
Zoals we dat iedere maandagavond doen eigenlijk maar dan met meer publiek.
We proberen regelmatig af te wisselen, dus hoe meer schermers hoe beter. We proberen ook een toelichting te geven bij het schermen; dat trekt wat meer mensen aan, die blijven staan en dat willen wij natuurlijk heel graag.

2) Steekpoppen
We zetten 2 steekpoppen neer, het publiek kan dan zelf ook proberen om te steken. (met floret)
Daar staat een begeleider bij.

3) Promotie van DSV
Geïnteresseerd publiek laten we niet alleen onze schermkunsten zien, we proberen hen ook te verleiden om deel te nemen aan de introductiecursus van 30 oktober. (inschrijven via onze site).

Wie gaan dat doen?
Ben mijn lijstje kwijt maar volgens mij;
Groep 1:Mikke, Daaf, Noah en Guusje (onder voorbehoud dat ze nog wat energie over heeft na schoolkamp 🙂 )
Ik stel voor dat jullie tussen 14.00 en 15.00 uur er zijn, ik vermoed dat het dan het drukste is.

Groep 2: Raul, Jari, Laurie, ….en nog vele anderen hopelijk
Groep 3: Michele, Irina, Rene-Michel, Jaap, en nog vele anderen hopelijk
Willen jullie er om 13.00 uur zijn, stel voor dat we bij de Run2Day afspreken. (Nieuwstraat 37)

Kijkers: Suzanne, Bas,

Wat is er geregeld?
Samen met de winkeliers zetten we met stoelen en lint een schermloper af.
Vanuit ’t Haarhuus nemen wij mee; aanwijsapparaat 3x (mobiel, oude voor steekpoppen en onze sponsor aanwijsapparaat voor de demo’s), 2 steekpoppen.
We kunnen bij de winkels omkleden en eventuele spullen neerzetten. Zij zorgen voor wat te drinken; maar altijd goed om zelf een flesje mee te nemen.

Wat is er nog nodig?
Een mobiele geluidversterking om toelichting te geven op de schermdemo’s. Wie heeft zo iets? Iemand ervaring met mobiele telefoon met kleine box oid?

Regen? Dan zal er weinig publiek zijn en worden onze materialen nat.
Als het echt regent dan annuleren we (ook zo afgesproken met de winkels). Als het een beetje vochtig is dan gaan we beperkt, bv alleen met mobiele aanwijsapparaat voor bij droog weer een demo. De weersverwachtingen zijn gelukkig positief; morgen droog weer! Mocht het niet doorgaan; dan zal ik at in de DSV app plaatsen.