Verslag: ff shoppen…

Als je dan na ruim een jaar lang trainen gaat deelnemen aan je eerste wedstrijden, dan moet je natuurlijk wel je materiaal in orde hebben!

Maar waar koop je dat? Omdat er in Nederland geen echte schermwinkel is togen wij afgelopen zondag naar het Sciencepark in Amsterdam. Hier vond een schermwedstrijd plaats, de Sistacup 2013. Vaak vind je bij deze (grotere) wedstrijden een materiaalstand van een buitenlandse firma die schermmateriaal verkoopt.
Voor Jasper (jeugdschermer uit groep 1) en Melchert (de vader van Jasper en schermer uit groep 3) gingen we dus op zoek naar kleding, een masker en een wapen. Ze hadden alles op voorraad, dus missie geslaagd!

Op de website van de Sistacup had ik al gezien dat onze eigen maître, Björn, ook mee zou doen aan deze wedstrijd. Dat kwam mooi uit, konden we hem meteen even aanmoedigen. Of het aan onze aanwezigheid lag weet ik niet, maar hij won zijn partij!

Met een tas vol schermmateriaal en 2 fonkelend nieuwe degens keerden we (na een broodje in de kantine te hebben gegeten) weer huiswaarts. Geslaagde dag!

Susan Rijks