Training van Olympisch schermer Arwin Kardolus

arwin 1Maandag 13 april komt voormalig Olympisch schermer Arwin Kardolus ( 1964 ) op bezoek bij de Deventer Schermvereniging.

Arwin komt uit een echte schermfamilie, de ouders hebben Arwin en zijn broers en zuster de liefde voor de schermsport met de paplepel ingegoten. Vader en maître Kardolus is zelf 2 keer Nederlands kampioen geweest op sabel en al zijn kinderen zijn op 1 of meerdere wapens Nederlands Kampioen geweest.

Arwin is begonnen op de floret en is op dit wapen 2 keer Nederlands Kampioen geweest, daarna is hij overgestapt naar de degen. Op zijn erelijst staat dat hij 13 keer Nederlandskampioenen is geweest op degen. De keren dat hij met de equipe van zaal Kardolus kampioen is geweest zijn nog niet meegeteld. Als bekroning van zijn schermcarrière mocht Arwin in 1988 naar de Olympische Spelen in Seoul.

arwin 2Arwin komt naar de DSV om voor de jeugd gastlessen te geven. Eerst zal hij met de jeugd schermen waarna een aantal jeugdschermers 1op1 les krijgt. De Stentor interviewt ondertussen Arwin. De DSV is verheugd dat Arwin met ons zijn kennis en ervaring wil delen.

Lees ook Wikipedia

One thought on “Training van Olympisch schermer Arwin Kardolus

1. Wat een leuk initiatief! Arwin is enorm ervaren en succesvol: het Nederlandse schermen kan veel van hem leren. Ik wens jullie een succesvolle dag!