Ferrum Vetum (Futuri)

Tradities moet je in ere houden. Daarom en omdat het altijd erg gezellig is; is de DSV 13 januari gastheer van het eerste Ferrum Vetum (Futuri) toernooi van het nieuwe jaar.

Voor volwassenen
Het toernooi voor 40+ (Ferrum Vetum staat voor oud ijzer) is sinds enkele jaren ook open voor volwassenen die de 40 jarige leeftijd nog niet hebben bereikt. Het toernooi vindt 5 keer per jaar plaats in Nederland. Patrick deed in november voor het eerst mee en was enthousiast, lees hier over zijn ervaring. Alle volwassenen zijn al uitgenodigd, voor zover je je nog niet aangemeld hebt, inschrijven kan via wedstrijden@deventerschermvereniging.nl.

Hulptroepen gezocht
Het organiseren van zo’n toernooi kost natuurlijk veel tijd. Een groot deel wordt georganiseerd door het FV(F) team onder leiding van Martin Broodbakker en John. Maar tijdens de dag zelf hebben we nog wat handen en voeten nodig. Met zes man (vrouwen kunnen ook overigens) willen we ‘s ochtends opbouwen, lopers neerleggen, banieren van de DSV ophangen enz.

Op de dag zelf zoeken we nog 4  vrouwen (mannen kunnen ook) voor het wedstrijdbureau om alle wedstrijd uitslagen te verwerken. Je mag dit de hele dag komen doen, je mag ook voor een dagdeel opteren (gehele dag is het gezelligst)
Tot slot zoeken we nog zes man (of vrouwen dus) die ca half vijf helpen met het afbreken van alle lopers.
Natuurlijk helpen de deelnemende schermers van DSV zelf ook, na een dag met veel schermpartijen is het echter heel prettig als anderen komen helpen.

Publiek
Natuurlijk kunnen de schermers wel wat aanmoediging gebruiken, publiek is daarom welkom zowel jeugd als volwassene, lid of geen lid.

Gegevens
Datum: zondag 13 januari
Locatie: Sporthal Schalkhaar
Tijd: 10.45 – 16.00 (eindtijd bij benadering)