Convocatie Dom Toernooi: 23 en 24 maart 2013

Door Schermvereniging Pallos in Utrecht zijn we uitgenodigd om deel te nemen aan het jaarlijkse Dom Toernooi. Dit recreatieve toernooi vindt plaats op zaterdag 23 en zondag 24 maart 2013, uiteraard in Utrecht.

Equipe toernooi
Zaterdag de 23e vindt het (gemengde)  recreatief equipetoernooi plaats. Deelname vereiste is dat iedere Equipe (groepje van 3/4 schermers) minimaal cadet zijn (geboortejaar 1998 of eerder) en hetzelfde wapen vast houden. Met zijn 3’en moet je in totaal 45 punten behalen in 3 partijen. Heb je de eerste partij verloren met 12-15 dan moet jij de 18 punten maken om aan de 30 punten te komen, de tegenstander heeft dan het voordeel dat hij ‘slechts’ 15 punten hoeft te halen. Dus wie schermt als eerste, neemt hij/zij de voorsprong of laat je de laatste schermer eventuele verliezen goed maken? Kortom de uitdaging om als groepje te laten zien wat je waard bent.

Individueel toernooi
Zondag 24 maart staat in het licht van individuele wedstrijden op alle wapens voor heren en dames. Eveneens recreatief, waarbij in één of twee voorrondes worden geschermd gevolgd door een eliminatie. Deze individuele wedstrijd op de zondag tellen  in de NK-kwalificatie. Dus een extra kans om hoger op de ranglijst te komen.

Inschrijven kan via secretaris@deventerschermvereniging.nl, inschrijvingen dienen voor 17 maart binnen te zijn. Dus overleg in de schermzaal wie er nog meer wil deelnemen en schrijf je, als Equipe voor de zaterdag of individueel voor de zondag. (Beiden mag natuurlijk ook 🙂 )

Zie voor meer info: http://www.pallos.nl/domtoernooi.html

One thought on “Convocatie Dom Toernooi: 23 en 24 maart 2013