Bokkenrijders en -schutters bij DSV

Afgelopen 3 juni was het  zo ver: tijdens de training van de 3e groep waren, kwamen 9 acteurs van Toneelvereniging ‘De Gagelspöllers’ uit Nijverdal de schermzaal extra vullen.

Deze toneelvereniging heeft namelijk onze hulp ingeroepen om een deel van haar acteurs voor te bereiden. En wel op een vechtscène (met rapieren en sabels) tijdens de uitvoering van ‘Bokkenrijders, de nacht in’. Dit is een drama over de bokkenrijders, een verzameling van dieven en rovers die in Zuid-Nederland en Vlaanderen actief waren, tussen 1700 en 1800.

De Bokkenrijders en schutters zullen nog 2 keer aanwezig zijn tijdens onze trainingen, te weten 17 en 24 juni as. De eerste voorstelling is 29 juni as. De theatervoorstelling wordt opgevoerd in het Openluchttheater Nijverdal. Zie voor meer informatie de website van Toneelvereniging ‘De Gagelspöllers’.
Kaarten zijn in de voorverkoop slechts € 5,00, de voorverkoop duurt tot 27 juni.

De voorstelling “Bokkenrijders, de nacht in…” speelt op de volgende data:

• 29 juni 2013, 19.30 uur
  • 5 juli 2013, 19.30 uur