NJK Trainingen

Afgelopen weekend geen schermwedstrijden voor onze jeugd, tijd en gelegenheid dus om gast schermers van SV Putten uit Ermelo en SV Agilite uit Hengelo (Ov) te ontvangen. Om 11.00 uur werden 1 dame en 13 man ontvangen door de maîtres MP en John met een goede warming up en conditie training. Gevolgd door een half uur groepstraining met passen en uitval. De schermers werd 20 minuten gegund voor een lunch pauze en om bij te komen, want dat was wel nodig. Tegen half 1 werd de groep gesplitst in mini en grote wapens, allen degen. Terwijl de schermers de partijen verschermden, bijgestaan door ouders die optraden als scheidsrechter, namen de maîtres 1 voor 1 de schermers onder ‘handen’ voor een individuele training.

Geen wonder dat zowel de maitres alsook alle schermers om 14.00 uur moe maar zeer voldaan waren van deze extra training, mede te voorbereiding op het NJK van half juni. Aan de inzet en motivatie van de schermers zal het in ieder geval niet liggen. De training krijgt nog een vervolg, de volgende datum wordt binnenkort bekend gemaakt.

NJK Training – Foto’s

2 thoughts on “NJK Trainingen